Tuesday, February 22, 2011

kenapa masih single...~~

~~post ini untuk sesiapa yang sudah dewasa BUKAN budak sekolah yang masih hingusan~~
ahaksss!!

As salam...
wow!! tajuk tak nak maut semacam en..
haha... ntah la tetibe rse nk cter something..
ramai jugak la yang tanya kenapa aku masih single padahal rezeki tu datang bergolek...
(macam cakap besar je~~ lantak ko)
ok... sebenarnyer bukan nak cerita pasal aku yang single nih (bajet hot)
TETAPI!!
nak cerita kenapa sesetengah individu yang cukup pakej nyer iaitu dari paras rupa, kerjaya, harta, budi pekerti
dan yang paling penting AGAMA nya... MASIH SINGLE??
biasanye, alasan yang diberikan mesti :-
1) tak de sape nak kat aku la..
2) aku x hensem/cantik
3) makan untuk perot sendiri pon kais pagi mkn pagi, kais ptg mkn ptg.. lg nk ade awek.
4) ko je la carikan untuk aku.
actually,
 berjuta lagi alasan yang dieorang bagi.. macam aku pon ade alasan yang tersendiri..
 tapi susah nak diungkap, kang korang muntah lak.. hehe
aku ade terbaca satu artikel
dalam artikel tu cakap,
  janganlah mengadakan usaha mencari jodoh kalau kita belum bersedia untuk bernikah.
jauh kat sudut hati aku nih, aku memang sangat2 bersetuju dengan kenyataan di atas..
lepas nih aku da bertekad da, kalau orang tanya lagi pasal jodoh aku jawab
AKU TAK READY NAK BERNIKAH... 
dan sebab tu la aku MASIH SINGLE~~
(aku just rase yang alasan nih paling mujarab nk bagi orang paham)
jadi, carilah jodoh ketika kita benar2 bersedia untuk berkahwin, banyak kebaikan nyer...
diri terpelihara, maruah terjaga..

pesanan penaja: kalau nakkan jodoh yang baik, perbaiki la diri sendiri dulu, kalau nak jodoh yang beriman cerminlah tahap keimanan dirimu...
sesungguhnya Allah itu Maha Adil.. right??!

~sekian~

3 comments: